Měsíčník (nejen) pro učitele 1. stupně ZŠ. Vychází vždy 5. den v měsíci. !!UPOZORNĚNÍ !! - v červenci a srpnu magazín NEVYCHÁZÍ

Chce to více chlapů

autumn-1700036_1920


Přečtěte si krátké podzimní zamyšlení o situaci ve školství.

Právě jsem uvažovala o tom, jaké podzimní zamyšlení by se pro tento měsíc hodilo, když jsem otevřeným oknem zaslechla veselý výskot dětí. Nedalo mi to a nakoukla jsem, co se na dětském hřišti děje. A co se dělo? Pan učitel shazoval tyčí kaštany a děti se při každém jeho úspěchu obrovsky radovaly. Ano, byl to spontánní projev dětské radosti. A za chvíli následovalo sbírání hnědých kaštánků do kapes, kapucí čepic … prostě do všeho, co bylo po ruce. A když byly všechny plody vysbírané, děti odešly do bezpečného území a pan učitel začal shazovat další. To už mu však začala pomáhat i jeho kolegyně. Zprvu vypadala tyč v jejich rukou nebezpečně, ale statečně se snažila napodobit pana učitele a po pár pokusech se jí začalo shazování plodů také dařit. Shazování střídalo sbírání a sbírání vystřídalo opět shazování a radostný křik dětí byl slyšet opravdu dlouho. Stejně tak bylo vidět, že si pobyt s dětmi užívají i oba vyučující.

Mile mě to překvapilo, neboť obvykle vídávám obrázek znuděných, posedávajících učitelek, které řeší hlouposti.

V tu chvíli jsem začala uvažovat o důležitosti můžů na školách. Přítomnost učitelů na školách je jistě pro žáky přínosem. S příchodem pánů do ženských kolektivů však ožívá také učitelský sbor. Již několikrát jsem zažila, jak jindy znuděné, konzervativní učitelky se začaly více usmívat, častěji chodily do sborovny, snažily se více obzvláštňovat výuku, oblékaly se moderněji a více dbaly na svůj zevnějšek. S jakýmsi pomyslným projasněním mezi pedagogy se začaly více těšit do školy také děti a na školách panovala mnohem příjemnější atmosféra. O podobných zkušenostech často vyprávějí také ostatní učitelé z praxe. Chce to prostě přilákat do školství více mužů. Bohužel však většina vystudovaných pedagogů nebo mužů, kteří by měli o práci s dětmi zájem, odchází ze školství kvůli nízkému finančnímu ohodnocení.

A už jsme zase u toho. Jedním z hlavních problémů současného vzdělávání v České republice jsou nízké platy učitelů, od kterých se následně odvíjejí další problémy.

Share This: