VLASTNÍ ZKUŠENOST JE VÍCE NEŽ FOTOGRAFIE NA OBRÁZKU. TO PLATÍ V MUZICE DVOJNÁSOB
Smyslem vzdělávacích programů je děti školou povinné motivovat, nadchnout a vzbudit v nich chuť věnovat se muzicírování nejen ve škole v rámci hudební výchovy, ale rovněž aktivně po škole, ve svém volném čase. “Děti jsou od přírody hravé, rády experimentují. Proto možnost jednotlivé nástroje jako cajon, trubku, kontrabas, či elektrickou kytaru nejen osahat, ale i přímo vyzkoušet, je pro děti neocenitelná. Dítě tak pochopí účel a specifika jednotlivých hudebních nástrojů přirozeně, a mnohem lépe než jen z teoretického výkladu a obrázků,” vysvětluje Jindřich Střelka, zakladatel nadačního fondu.
Vzdělávací programy jsou otevřené pro celé třídy základních škol zatím ve dvou podobách: úvodu do světa hudebních nástrojů pro nejmenší a rozšířené verze programu o aktivní a praktický workshop pro děti 3. – 5. tříd. Děti si tak nejen řadu hudebních nástrojů vyzkouší, ale rovněž pochopí, proč každá kapela potřebuje basáka, jakou úlohu má bubeník a především, jaký význam hraje v každém hudebním tělese umění spolupráce a schopnost si naslouchat.
„Jsme si vědomi toho, že prostor, který škola může věnovat hudební výchově je limitovaný stejně tak jako finanční prostředky na rozšíření nástrojové výbavy. Mít vybavenou hudební učebnu v každé škole je téměř utopie. Využíváme tedy vlastního umu a prostředků, které máme jako fond k dispozici a snažíme se oslovit přímo celé třídy ZŠ,“ sdělil Střelka a dodává, že smyslem fondu je otevírat téma hudebního vzdělávání i pro ty, kteří doposud nechtěli, nemohli či nevěděli jaký a zdali vůbec k muzicírování zaujmout postoj.
Nadační fond The Music FunDation je nestátní neziskovou organizací, která se snaží zasadit o rozvoj hudebního vzdělávání, informovat společnost o důležitosti a smyslu aktivního přístupu k hudbě. Projekt podpory hudebního vzdělávání dětí základních škol je výchozím bodem pro navazující vývoj metodických postupů výuky hudební výchovy uplatnitelných na ZŠ.
Magazín Zakatedrou.cz je partnerem Nadačního fondu TMF a již v minulých vydáních magazínu jsme žádali naše čtenáře o pomoc s vyplněním dotazníku. Ten je součástí průzkum mezi učiteli hudební výchovy, který Nadační fond TMF v současné době realizuje k projektu metodik (čtěte článek Stále můžete vyplňovat dotazník a pomoci tak při tvorbě metodických postupů a materiálů pro výuku hudební výchovy )