Měsíčník (nejen) pro učitele 1. stupně ZŠ. Vychází vždy 5. den v měsíci. !!UPOZORNĚNÍ !! - v červenci a srpnu magazín NEVYCHÁZÍ

Sestavte si vlastní deník školy v přírodě podle našich šablon

denik

Také v zimních měsících řada tříd vyráží na školy v přírodě, kde zažívají nejrůznější dobrodružství. Aby jedinečné zážitky nezapomněli a mohli na ně za několik let vzpomínat, je dobré, pokud si budou vést deník. Mladší děti však často nevědí, jak si takový deník vést a co vše si zaznamenávat. Proto jsme nachystali vzorové listy určené k zapisování nejen každodenních zážitků, ale také například informací o ubytování, o počasí.

Deník školy v přírodě ke stažení zde >>

Sestavte si dětem deník na míru
Využijte výhody elektronických dokumentů a vytiskněte si právě ty stránky, které vaši žáci potřebují. Každá škola v přírodě je trochu jiná a jsou vhodné jiné listy k zaznamenávání. Pokud v průběhu pobytu zjistíte, že vám některé listy chybí, můžete si je jednoduše kdykoli dotisknout. Jednotlivé listy je vhodné ukládat do složek s otevírací vazbou. Mezi jednotlivé listy můžete vkládat také další pracovní listy, vstupenky …

Obsah deníku a číslování stránek
Na každé stránce je v pravém dolním okraji místo určené pro vepsání čísla stránky. Protože budou děti tvořit deník postupně, neustále nějaké listy vkládat, očíslujte stránky až po zkompletování deníku. Potom vepište názvy listů a čísla stránek do obsahu, který vložíte za úvodní list. Děti tak budou mít z deníku kompletní knihu.

Myšlenková mapa
Součástí deníku jsou listy určené pro tvorbu myšlenkových map. Využívání myšlenkových map je novinkou, takže pokud si s jejich tvorbou nebudete vědět rady, nemusíte tyto listy do deníku vkládat. Jejich vypracování však bude pro děti jistě přínosné. Bližší informace o tvorbě myšlenkových map se můžete dozvědět například v článku Využití myšlenkových map ve výuce na 1. stupni Z. Vzorový deník obsahuje myšlenkovou mapu „Co mě na škole v přírodě asi čeká? „, kterou žáci vypracují před odjezdem nebo na začátku pobytu, a mapu „Jaká byla letošní škola v přírodě?“, kterou žáci vyplní na konci prázdnin. Obě mapy pak mohou srovnávat. V čem se nakonec škola v přírodě lišila od představ?

Share This: